top of page

Spanningsveld

Mijn blik blijft kleven aan de boekenkast. Ik sta op, pak een willekeurig boek uit de kast en lees een stukje. Mooie zinnen kunnen het vuur in me aanwakkeren. In de natuur zijn, luisterend naar de stilte, werkt bij mij helemaal inspirerend. De drang me kunstzinnig te uiten kan zomaar opborrelen. Een dag aan zee uitmonden in tientallen intuïtieve krabbels in mijn opschrijfboekje. Verbinding maken met mijn innerlijke stem in het moment. Niet alleen nadenken: Voelen!!! Schrijven is ook laten rusten en later opnieuw kijken met een ander deel in mezelf. Schreef ik het zoals het voelde? Is dit het beste woord dat uitdrukt wat het is? Een uitdaging voor mij, want alles is al zonder woorden. Als een Pokémonbol waarin alles zit. Geur. Kleur. Gevoel. Geluid. Kunstenmakerij is voor mij de weg tussen hart en handen. En hoofd. Mezelf vragen stellen. Is dit de meest sprekende vorm van mijn beeld? Is mijn ets af, of mist er iets?

Als kind maakte ik graag stukjes. Voerde ze op bij de maandafsluiting. Dansen. Verhalen. Dansende verhalen. Hoe heerlijk dat was. Het allerliefst ben ik hiermee bezig. Door bezieling leven inblazen en betekenis geven. Kunst, film, schrijven.... Toch schreef ik aan een folder voor huisartsen. De website vordert gestaag. De naam voor de nieuwe praktijk is al anderhalf jaar ingeschreven bij de kvk. Zoon zei, waarom geen grote stappen? Er zijn mensen nodig om anderen te helpen bij de spanningen die te veel worden. Ik ben er voor opgeleid: Wat voel je? Waar voel je? Hoe voelt het? Wat verandert het? Samen de adem observeren. Blokkades opsporen. Laten ervaren dat er niet één goede manier van ademen is, maar door spanning je wel beperkt kunt worden. Fijn om te doen. Mensen door mijn rust weer bij zichzelf zien thuiskomen. Dat ze putten uit hoopvolle inspiratie. Er zit zelfs heustoekomstmuziek in.... Het lukt niet me erop te storten. Ik deed het jaren geleden en merkte dat er steeds minder tijd was voor kunst!

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page